tisdag, april 10, 2007

Fint att vara hemma i helgen och sova i min osköna säng och ljuga om att jag känner massa tuffa människor här uppe. Visste redan när jag köpte tågbiljett till Stockholm igår att det skulle bli en pissresa hem för det var slutsålt. Fick sitta någorlunda ifred och sura i vagntrappen fram till Sala där det klev på en menlös pappa med barnvagn som han givetvis inte fick plats med så var bara att stå upp och sura resten av resan.






Tillbaka i dårhuset luktade det fimp på rummet och alla mina Megadeth-skivor och en jacka var snodda. Visade sig att sångaren i Manboys (och ex Falsk gångstil) tyckt det var en bra idé att dra hit och ha fest. Vet inte varför jag ibland umgås med det där gänget, kostar mycket och smakar lite.








Det här är Torbjörn, passa er för honom. Han sjunger i Manboys, köper fultjack för pengar han tjänar på att sno andras post och cyklar, åker till Island för att vistas bland korpar och samlar på könssjukdomar. En gång behöll han min husnyckel i tre månader. En mycket otäck man.












På topplistan över saker att göra med oförskämt mycket pengar kan nu även läggas: Köpa upp allt snus i Fagersta och se hur lång tid det tar innan bruket exploderar.


Idag var Chrille Fulesang på TV och pratade engelska med riksdagen. Ful brytning hade han.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hah! Du har ju fan bara en megadeth-skiva Jon. Din svenska blir då fan inte bättre av att du pluggar just svenska.
Du fick i alla fall hämnd genom att presentera den kanske bästa bilden på mig någonsin. Jag har polerat varenda alkiskuk på hela vasaplan.
Men fan jag kommer hem till dig nu och dumpar jackan och kramar förlåt.

9:39 em  
Anonymous Anonym said...

"Vet inte varför jag ibland umgås med det där gänget, kostar mycket och smakar lite."

Come on! Så illa kan det inte vara. Jag ska köpa nåt fint till dig.

10:47 em  
Anonymous Anonym said...

Bruket har vart på rullning ner i ån sen 70-talet, det kommer inte hinna explodera. Var tvunget å skriva någe för att kunna posta denna länken:

http://www.vk.se/Article.jsp?article=111759

...synd bara att det skulle bli så dystert.

ahöj kosmonaut

11:44 em  
Anonymous Anonym said...

Jag ska ta med mig guld och myrra från det exotiska spanien!

11:44 em  
Anonymous Anonym said...

jag försökte ju bara vara rolig... ni är fina killar hela bunten. utan Slisken, han är ond på riktigt.

11:37 fm  
Anonymous Anonym said...

Vill ni veta nåt roligt/läskigt? I gamla VK huset är hissgallret utsmyckat med svastikor. Det är dock inte alls lika roligt/läskigt som det roligaste/läskigaste vilket är det faktum att Jons, inte Jompas, gamla gymnasieskola hade texten "sanningen skall göra eder fri" insnidat i sten över huvudentrén.

2:44 em  
Anonymous Anonym said...

Mitt inlägg var riktat som svar till ekis inlägg. bara så ni vet.

2:44 em  
Anonymous Anonym said...

skönt att saker äntligen verkar ordna upp sig. Ni kan man väl betrakta både Megadeth- och nazi-frågan som utredda? Möjligtvis att vissa kanske undrar vilken Jon som är vilken, men den kan kanske lämnas öppen tills vidare med förhoppning om mytbildning.

4:26 em  
Anonymous Anonym said...

Vady ljuga om att du känner tuffa människor? Du känner ju mig och Lars-Erik och vi är tuffa människor.

1:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home