fredag, juni 01, 2007

KIRpjäxa

hade två dagar ledigt tisdag, onsdag sa var lite spontana och åkte till Frankrike på KIR-resa. Numera vet jag att bolags-KIRen är en ren jävla scam och att det ända rätta är att blanda sin egen. Efter studiebesök på Le Tigre Bar i nån franska avkrok så kan jag och Poofen nu det hemliga receptet. Tråkigt nog verkar inte ryktet om att varje fransk krögare av rang alltid välkomnar sina vänner med ett glas KIR stämma. Eller så fanns det inga krögare av rang där för man fick betala varje gång. Men gick iallafall att beställa på krogen.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha ditt klockrena fylle-sms bevisade ändå att du inte förnekade dig själv kiren. Det tycker jag var mycket fint och jag ser fram emot när du kommer till ume och blandar lite kir med mig.

10:58 fm  
Anonymous Anonym said...

Har du tänkt på den fonetiska likheten mellan den numer avställda sovjetiska rymdstationen Mir och det franska bordsvattnet Kir?

9:59 em  
Anonymous Anonym said...

tanken har slagit mig. kanske härstammar dom från samma uppfinnare? eller framställs i samma by?

9:35 fm  
Anonymous Anonym said...

eller samma lexem. Det ryska ordet betyder 'fred'

10:53 fm  
Anonymous Anonym said...

Betänk också likheten mellan ISS (den internationella rymdstationen) och kiss.

10:54 fm  
Anonymous Anonym said...

för att inte nämna rymdstationen och Industri StädService. vem inspirerade egentligen vem?

11:54 fm  

Skicka en kommentar

<< Home