måndag, maj 22, 2006

Ume

Hemma igen efter en riktigt seg tåg- och flyresa. Landade och insåg att jag inte hade en enda svensk krona på mig, bara massa fula euro. Bankomaten var mongo och jag fick inte ta ut i restaurangkassan. Hade alltså inga pengar till bussen hem.. Orkade inte krångla mer så tog taxi istället och den enda jag fick åka med var en limousin. Samma pris som vanlig dock, inte varje dag man åker limousin ensam. Skulle till stan egentligen men åkte direkt hem så jag fick göra storstilad entré för familjen, dom vart svinpepp.


Som Henka så klokt sade: "den som sover i sovsäck får sällan ligga"

Eller: "är det här Smögerack?" (Han var osäker på om vi åkte över Smögen eller Skagerack, jag tror inte det var någon av)

Eller: "där, där! vad sa jag, vad sa jag! dom är ju överallt!" (Om att hela Zurich var översvämmat av judar, han såg två)

Eller: "vad fan håller han på med, han körde ju över heldragen linje!" (Om en italiens traffikant)

Eller: "det är ju fan mitt ansvar ändå. det gör ju inte er något" (Om att inte få klättra över busstaket i 160 på autobahn. inte så nykter)

Eller, till ett italiensk par i Venedig:
-Are you going to kill me?
-What? Ehh, no...
*tyst en stund*
-Im gonna fucking kill you!
*till Nisse*
-Passa dig för dom där, dom är med i maffian.. Och han ser fan ut som en tennisbög. (vänder sig) Do you play tennis?


Fint att återse skivorna, har knappt fått en sekund popmusik på en månad. Vi har gräsmatta på framsidan, trodde det var grus förut men kunde inte se för all snö.

Vet inte om jag ska fortsätta med den här. Det var rätt kul att skriva men kommer säkert verka så jävla tråkig i längden. Kunde jag inte få det att låta roligare tidigare lär det blir sjukt dött nu. Får se.

Var upp och försökte våldgästa Simon, han var inte hemma.

Hej då


Tillägg 21.10

Det är två igelkottar nedanför mitt fönster och de håller verkligen på och parar sig. På samma sätt som alla däggdjur. Skapliga swingers för vi är fem stycken som tittar på just nu. Joel påstår att igelkottssnoppar är formade som en lång halvbåge. Det här är fan bizarrt.