söndag, oktober 29, 2006

Djärvhet

Jag är inte helt säker, men jag tror jag tycker att det är ganska fint när en lärobok i svenska på universitetsnivå missbrukar ord så här:
"Tanken har tilltalat en del djärva språkvetare som propagerat för att man i skrift ska lansera ett helt nytt pronomen som är kort och könsneutralt"
(I ett resonemang om att det inte finns någon könsneutral motsvarighet till Hon och Han i svenskan)

Det är fint att dom engagerar sig i genusfrågan och är ju ändå bättre än att inte bry sig alls. Men vill dom åstadkomma något konkret tror jag ändå det är bättre om dom vidgar sina vyer lite och lyssnar på vad exempelvis Noise Conspiracy säger:
"Here comes another blank sequel cause words are not working they are not equal"


















På tal om att vidga sina vyer:

Mossjakt för lärare vid Söderåsen
2006 10 25
En ny värld öppnar sig för de lärare som samlas 26-27 oktober vid Söderåsens sydöstra fot för att lära sig mer om mossor.

Igår spelade jag in HC-musikvideo i en källare, det var kul.

2 Comments:

Blogger Erik said...

Dina montage är som vanligt bländande!

12:22 fm  
Blogger Hawaii-kråkan said...

Ja jag får väl erkänna att Fear-loggan är inklippt. Egentligen hade han en Coldplay-knapp, men jag tänkte att om folk ser att han är emo blir det för uppenbart att han är en tönt. Nu blir det mer att man får tänka själv.

9:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home