tisdag, september 26, 2006

kreativt skapande

Under helgen som senast förflöt fikade jag på kristet café och såg Mustasch. Trodde inte att svensk hårdrock direkt var något för mig, men det går inte att avfärda ett band rakt av som frågar publiken: Do you want some hits? Show me some tits!

Erik som är mest punk här i huset ska flytta härifrån fastän han just kom hem igen, typiskt. Den tråkiga nyheten har som tur är inte stört hans skapande och i helgen försökte han, jag och Joel bygga ett stående badkar genom att gaffa ihop dörrarna till duschen och täppa till avloppet. Vi hade för lite tejp nu och fick bara till en halvdan översvämning men med en hel rulle kommer det gå gallant nästa gång, tbc..















Min empati just nu går mest till stackars Wisell (det är så många Erik så man måste försöka skilja på dem på nåt sätt. I vanliga fall tilltalar jag honom givetvis artigt med hans förnamn) som tvingas dela korridor med en snutstudent. Och borgarna säger att det inte räcker som det är!

Vet inte hur många av er som läser den här som sett huset jag bor i just nu. Men Erik (samma som sist nämnda) är övertygad om att det drar ner huspriserna på hela gatan med sin fasad. Ni får gärna komma hit och bilda er en egen uppfattning om ni har vägarna förbi.

Det är pissmörkt ute redan vid sju nu, atomvintern är snart här. Just som den sista snön från i våras höll på att smälta bort från dom skuggade ställena.. Aja