lördag, augusti 26, 2006

sista dagen i Kärrgruvan, på ett tag

Under my hood och Path of no return på scen i Risbergs om en timme. Var ner och lyssnade på min systers grupp tidigare idag och blev väldigt stolt och imponerad, bra låtval bra stil på scen, jävligt bra band.

Gemtil och The Unconditioners var svinbra på samma scen igår, lyssnat på demon hela dagen. CDOASS var mycket underhållande och bra och nästan lika dryga på scen.

10.40 börjar resan mot Ume imorgon. Blir fint att se Erik, Erik och Carl igen och spännande att se vad dom säger när jag har en till Erik med mig som ska bo med oss och vad dom tycker om att jag blivit rånad på min husnyckel i sommar...

Min packning är helt kaos och hälften av alla ändå rätt så nödvändiga grejer kommer bli lämnade hemma för jag orkar inte ta med mer än en väska.

Det blev en sista fin helg förra helgen, väldigt fin. Polisens rekonstruktion av The Bands spelning kommer inte gå till historien som den tightaste, mest storslagna, roligaste, stilfullaste, snyggaste, sexigaste, dyraste eller mest välbesökta. Men den var ganska fin i sin anspråkslöshet ändå, tycker jag. Bäst var att Erik blev alldeles för full (var alla andra också i och för sig) och inte riktigt följde manus. Och att Jonas blev lite för full och glömde bort att gå ner från scenen.

Norberg är fint, jag gillar det. Kommer sakna väldigt många. Kanske jag skrev förra gången redan.