måndag, september 18, 2006

Norberg är borta..


Det Norberg jag växte upp i och älskade så innerligt har över en natt raderats. En stimotolleende Kenneth Östberg kommer med en hånskrattande Sten Nordström antagligen börja pissa på infartsskyltarna redan idag...


Kan bara hoppas att det 2010 finns åtminstone någonting kvar av allt det vackra i Norberg som sakta formats av generationer. Och till dess måste huvuden rulla inom Partiet, Hinke Berggren vrider sig antagligen i sin grav när han ser hur högerkrafterna tillåtits ta kommando.



Kan bara med avund titta på storebror Fagersta som, även om det enda som påminner om vänsterpolitik i deras agenda är Stickans utseende, trots allt skulle kunna rösta igenom vad de vill bara för att jävlas med sossar.. vilken fantastisk känsla.










Kärrgruvan var som vanligt bästa valkrets och jag tycker att kommunen borde ta sig en funderare på huruvida det vore klokt att omyndigförklara hela Öjersbo. Denna fråga borde rests för länge sen.

För att låna några kloka ord från Astrid Lindgrens värld:
"Om alla vore som Kärrgruvan skulle det inte finnas någon ondska i världen"



Att hela Sverige numera ska ledas av en kille som ser ut som Lex Luthor får nån annan beklaga sig över.


I övrigt så har jag köpt en bandare på loppis för 5:-. Sken som en sol i en timme tills jag kom hem och den inte fungerade.
Die Band har haft sin första halvseriösa repning och jag tror jag kan tre basackord nu. spelade så pekfingret blödde (lite).

8 Comments:

Blogger Dirty Madness said...

Tråkigt att höra, tycker att det är fruktansvärt att Penny ska behöva växa upp i en förtyckt håla som Kärrgruvan nu har förvandlats till. Du vet, om Flisan hade varit med oss idag hade det här aldrig hänt!

10:53 fm  
Blogger Hawaii-kråkan said...

Jag hoppas du inte menar att Flisan skulle ha något ansvar i det här? Hon stod nämligen utanför samhället, jobbade inte, stal det hon var sugen på, och hade aldrig åsikter om annat än vad som fanns skafferiet!
I så fall tycker jag Ragnar borde ta sig en funderare på vad han gjort för att ta ansvar för ett bättre Sala, han bor ju inte ens kvar.

3:38 em  
Blogger Dirty Madness said...

Du, jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Men att blanda in Ragnar i det här tycker jag är ett slag under bältet! Han tar nämligen ett mycket större ansvar än dom flesta, han är personlig coach! Hans uppgift är att peppa och skydda folk om natten så att dessa personer sedan på dagtid ska kunna kämpa!

1:30 em  
Blogger Hawaii-kråkan said...

Du har rätt, det var onödigt av mig att blanda in honom, han har inget med det här att göra och sköter sin uppgift mycket bra. Men bara vi också är överens om att Flisan inte heller skulle vara skyldig till något på ett negativt sätt? Penny kan däremot gärna lastas för hon är odräglig!

4:42 em  
Blogger Dirty Madness said...

Hallå, du fattar ju noll ju! Det jag menade var ju att om Flisan hade levt idag så hade inte borgarsvinen tagit makten. Penny är ju liberal det syns lång väg!

7:52 em  
Blogger Hawaii-kråkan said...

Penny har du absolut rätt om, har länge misstänkt samma sak. Men jag har alltid tolkat det som att Flisan stod över (eller under) höger-vänsterpolitik eftersom hennes sätt att leva i en värld som redan då var grå, dyster och kall levde som i ett anspråkslöst paradis med en bekväm dyna att sova på och nära till slaktaren. Jag tror inte hon kunnat påverka valresultatet, men däremot kan vi lära av hennes föredömliga leverne att det går att vara lycklig också i den sämsta av världar. Visst var det trevligare på hennes tid, men jag tror inte hon hade klagat nu heller.

12:48 em  
Blogger Dirty Madness said...

Du har säkert rätt, du kände ju henne till skillnad från mig. Skulle gärna leva hennes liv nu iaf. Det spelar kanske ingen roll vem som bestämmer, ett som är säkert är ju att jag inte kommer att få bestämma, det har jag aldrig fått, inte över ett endaste jävla dugg.

2:04 em  
Blogger peter said...

Så Stickans Lenin-tendenser har inte undsluppit dig heller?

12:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home