måndag, november 13, 2006

det finns inga spöken

Idag har jag äntligen löst ett mysterium som hållit mig sömnlös otaliga nätter. Hade det bara funnits ett lite mer actionbetonat moment hade man fan kunnat skriva en deckare på det.
Ibland när jag loggat in på datorn har det varit som om två ikoner på skrivbordet fattats i raderna. Se bild 1:
















Detta har gjort mig väldigt konfunderad för när jag räknat igenom har jag aldrig funnit att något fattats. När jag loggar in nästa gång är det plötsligt två hela rader igen och hur jag än räknar kommer jag aldrig fram till att något tillkommit. Very spooky. Imorse när jag loggade in fattades åter två ikoner men idag bestämde jag mig att gå till botten med fenomenet en gång för alla. Jag tog helt sonika ett s.k. screenshot och sparade detta.
När jag nyss loggade in igen var raderna åter oförklarligt hela igen trotts att ikonerna var lika många. Här kommer det fiffiga in: jag tog ett nytt screenshot och jämförde de båda.
Resultatet? Se bild 2:
















Dom ÄR lika många! Det finns inga spöken! Av någon fånig anledning ändras bara mellanrummen till ikonerna ibland. Nån som vet varför detta händer ibland? Inte för att det spelar nån större roll längre, jag är glad att jag äntligen vet vad det är som händer och det är inte jag som är senil och glömmer bort vad jag har där.
Ni anar inte hur det har stört mig.

Solariet har kommit ut som moderat. Nu är det kört. Jag bad inte om att få veta det så när han nu berättat får han skylla sig själv. Kan knappt bärga mig till Erik kommer hit nästa gång pissfull med sovjetflagga och håller en utläggning om att överklassen måste skjutas.

Vi har stopp i avloppet också. Vår mycket trevliga hyresvärd Kersti som är runt 50 år, konstnär och gärna klär sig i batik ringde upp och trodde att det kanske var nån ledning i huset som frysit. Ska bli mycket roligt att se hur hon löser det och listar ut vart det är ledningarna frysit i denna sjukliga kyla på hela 1 minusgrad utomhus. Nån som kan lösa det mysteriet?